Şimdilerde İlişkiler Çok Farklı

Kerim Baydak

22-06-2026 09:47

 

İlişkilerin lâçkalaştığı bir zamanda yaşıyoruz.

Kim, kiminle, nerede, nasıl birlikte inanın akıl ermiyor. 

Hepsi böyle mi?.. 

Elbette hayır. 

Belki olanlar sadece istisnadır da denilebilir. 

Ancak ne yazık ki azınlığın çoğunluğu tahakkümü altına aldığı günümüzde, çarpık ve çetrefilli ilişkiler almış başını gidiyor.

“İki gönül bir olunca samanlık seyran olur” gibisinden arkasına sığındıkları bahanelerle, modernizim uğruna olmadık kepazelikler yapılmaktadır.

İki gönülün birliğinden seyranlık değil, çirkeflik ortaya çıkmaktadır.

“Biz birbirimizi seversek gerisi vız gelir” gibi söylemler geçerliliğini yitirdi sanırım. 

Herşey maddi menfaata döküldü. 

İlişkilerin bir ömür boyu, mezara kadar devam etmesi zorlaştı. 

Hiç kimse bir ömür beraberliğini devam ettirememektedir. 

Bir şekilde kesintiye uğramakta. 

Tabi sonuç ayrılık, sonuç  vahim.

Denirki, sevgiyi yorgan yapıp yıldızları seyrederiz. Ama nerede o zaman ve o mekân? 

Nerede  yıldızlar seyredilecek o ortam? 

Herşeyde mecburi beraberlikler, sözde geleceklerini garantiye almak için, yalancı romantizm, sahte ve yapmacık mutluluk görüntüleri, en kötüsü de gençlerimize doğruymuş gibi empozeler...

Yazılı basın, görsel ve işitsel yaygın medya iletişim araçlarında her gün görmekteyiz ilişkilerin halini. 

Vardıkları  nihaî sonuç ortada.

Bilmem nereden, hangi marka kıyafetler...

Bilmem nereden edinilmiş haksız  servetler... 

İlla ki olmazsa olmazlarıdır hanımefendilerin, beyefendilerin...

Umurlarında değil ki değirmenin suyunun nereden geldiği. 

Gelsin de nereden gelirse gelsin.

Memleketimde  ilişkilerin terazisindeki ibresi şaşmış ve şaşkın.

Bilmem ki nereye yönelecek? 

Krizin henüz teğet geçemediği kapımızda bekleşiyor ekonomik felaketler, ruhi çöküntüler, önlenemez bunalımlar...

Alt ve üst çizgi arasındaki uçurum her geçen gün hızla artmaktadır.İnsanlar birbirine yabancı.

Kültür yozlaşması artmış ve kendi kendinden uzaklaşan, yabancılaşan bir gençlik son sürat ortaya çıkmaktadır.. 

İnsanlarda geçim derdi...

İnsanlarda çocuk derdi...

İnsanlarda seçim (parti seçimi değil) derdi...

Üstüne de, sabırsızlık, tahammülsüzlük, tutarsızlık  eklenerek, ailedeki ilişkileri gerim gerim germektedir.

Bir süre sonra da kopmaktadır kızılca kıyamet.

Aile içerisindeki ekonumik özgürlükten kaynaklanan “aç ta değilim açıkta da değilim!” devri de  artık kapanmak üzere memleketimde. 

“İki cambaz bir ipte oynamıyor!”  maalesef.  

Taraflar âdeta ipte cambazlık yaparcasına, birbirlerini aşağıya indirmeye çalışıyorlar.

“Altta kalanın canı çıksın” misali, illa ki biri yere düşecek.

Başka yolu yok.

Şimdilerde; insanî lişkiler rezalet, sefalet, işkence içinde gibi...

Olmuyor ki böyle !!! 

Olmuyor bilesiniz.

Umutla süslenmeyi,

Sevgiyle beslenmeyi, 

Sabırla beklemeyi…

Öğrenemezsek eğer; halimiz nice olur. 

Temeli sağlam olan bir geleceği nasıl kurabiliriz.

İlişkiler nasıl dertlerden, sıkıntılardan sürüklenip göçecek, düzlüğe çıkacak.

Mevsimler baharlar unutulup, ayazlara çekecek tüm hayatımızı belki donduracak.

Unutmayın böyle giderse yarınlarda umudun ışıkları sönecektir. 

İlişkiler düzelmediği sürece, mutluluklar kapıdan, görünmeden gidebilir.

kbaydak61-artan@hotmail.com

DİĞER YAZILARI Her Şeye Sebep Biziz 01-01-1970 03:00 İlginç Tespitler 01-01-1970 03:00 Yeni Bir Gün, Hafta ve Ay! 1 01-01-1970 03:00 Yazık Oluyor Gençliğimize! 01-01-1970 03:00 Aklımız Her Şeye Erer 01-01-1970 03:00 Kerim’ce Güzellemeler 01-01-1970 03:00 Adıyaman Makûs Talihini Ne Zaman Yener 01-01-1970 03:00 Gençler Yuva Kurarken, Dikkatli Olmalı 01-01-1970 03:00 Farkımızın Farkına Varıyor Muyuz? 01-01-1970 03:00 Haklıydı! 01-01-1970 03:00 Çok Şükür Ben De Emekli Oldum 01-01-1970 03:00 Yeter, Edep Ya Hu! 01-01-1970 03:00 Su Kıtlığı ve Kuraklık Kapımızda 01-01-1970 03:00 Toplum Antivirüs Programlarını Elbette Üretecektir 01-01-1970 03:00 Ben Neymişim Ya! 01-01-1970 03:00 Az, Öz Olsun, Bizim Olsun. 01-01-1970 03:00 Canım Öğretmenim Canım Benim (Akrostiş) 01-01-1970 03:00 Fani Dünya Gibi Ahiret İçin Çalışsaydık!.. 01-01-1970 03:00 Ömrümüz Küslükle Mi Geçecek? 01-01-1970 03:00 Aklın Varsa, işin Zor! 01-01-1970 03:00 Net Ortamı, Dert Ortamı 01-01-1970 03:00 Hepimiz Yolcu Değil Miyiz? 01-01-1970 03:00 Deli, Hangisi, Moda, Moda! 01-01-1970 03:00 Altta Kalanın Canı Çıksın 01-01-1970 03:00 Ne Yaşadık, Ne Yaşıyoruz 01-01-1970 03:00 Tütün Zor İş Vesselam 01-01-1970 03:00 Ne Dersiniz, Haksız Mıyım? 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Her Yerde Telefon 01-01-1970 03:00 Madde Bağımlısı Çocuklar, Böyle Olsun İstemediler 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Yakın Akrabalık Bitmiş 01-01-1970 03:00 Bakın Bir Sıra Daha İlerlediniz! 01-01-1970 03:00 Gel De Ortayı Bul 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Edep, Saygı, Ahlak Kalmamış 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Telefonsuz yemek yemiyorlar. 01-01-1970 03:00 Saat, 24-01 arası! 01-01-1970 03:00 Siz..! 01-01-1970 03:00 Saat 12-13 arası!  01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! İyi Dosttu Nazım PEKTAŞ 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Her Zaman Yaşanıyor 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Şey! 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Tezatlık 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Kaybediyoruz, Kayboluyoruz 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! VEYL Olsun! 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Dikkat Edin Çarpılmayın 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Ata İşte, Neylersin 01-01-1970 03:00 Şehirde Kale’mi Vardı 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası! Sağlıklı Olmak 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası Gençler Olmaz Ki! 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası Gençler Olmaz Ki! 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası Köpek Sürüsü Sorunu 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası Saat, 12-13 Arası Kızmak Mı, gitmek Mi? 01-01-1970 03:00 Doğum, Beklenti ve Yeni Şehir 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası Şu Ego Yok Mu? 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Aras Ah Şu Motosikletler ve Gençler 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası 01-01-1970 03:00 Saat, 12-13 Arası 01-01-1970 03:00 Hangi Yeme-İçme Alışkanlığı 01-01-1970 03:00 İndirim Çılgınlığı Zamanı 01-01-1970 03:00 İyi Arkadaşla Gezin, İyi Olun Ve İyilik Yapın 01-01-1970 03:00 Erdemli Ya Da Erdemsiz Olursunuz 01-01-1970 03:00 Gel De Özlem Duyma 01-01-1970 03:00 Çocuklarımıza Sahiplik Edelim 01-01-1970 03:00 Hayaller Başka Zamana Kalsın 01-01-1970 03:00 Balkonlar Baş Belâsı 01-01-1970 03:00 Her Canlının Tepkisi Farklıdır 01-01-1970 03:00 Erdemli Ya Da Erdemsiz Olursunuz 01-01-1970 03:00 Hangi Saattesiniz? 01-01-1970 03:00 Gezip, Görerek Yazmak, Çok Güzel 01-01-1970 03:00 Sefer Tasına Mı Dönsek Acaba? 01-01-1970 03:00 Aldatmak Sıradanlaştı, Yazık! 01-01-1970 03:00 Sessizliğe Ses Sizsiniz 01-01-1970 03:00 Şair Çok, Şiir Daha Da Çok 01-01-1970 03:00 İyi Olarak Anılın 01-01-1970 03:00 Diyeceğim De Nereye Kadar 01-01-1970 03:00 Belki Huzur Yanı Başımızda 01-01-1970 03:00 İyi Olarak Anılın 01-01-1970 03:00 Bu Dünya Da Kapatıyoruz Da… 01-01-1970 03:00 Haksız Da Değil Hani! 01-01-1970 03:00 Benim Hüsn-ü Kuruntumdur 01-01-1970 03:00 Kendimiz İçin Değişmeli, Gelişmeliyiz 01-01-1970 03:00 Artık Şaşıramıyoruz 01-01-1970 03:00 Her Yaşta İş Yapılabilir 01-01-1970 03:00 Yaşlanmak Mı, Yaş Almak Mı? 01-01-1970 03:00