Nefes Alamayan Şehir Adıyaman

İsmail Erdil

25-06-2026 09:05

 

Benim Adıyaman’ım, dertli memleketim.

‎Atatürk Bulvarı’na bakınca insanın içi sızlıyor, değil mi?

‎Hani nerede o eski huzur? Damarı tıkanmış, nefes alamıyor şehir. Sabahın köründe işe mi yetişeceksin, akşamın yorgunluğuyla eve mi kapağı atacaksın; tam bir imtihan, tam bir çile. Çek babam çek.

‎Bir bakıyorsun okul servisleri feryat figan, bir bakıyorsun “İki dakikaya geliyorum” deyip yolu babasının çiftliği gibi kapatanlar. Sabır ya Rabbi, sabır! Sabır taşı olsa çatlar bu düzensizliğe, bu vurdumduymazlığa.

‎Bize lazım olan radikal çözümlerdir, süslü kelimeler değil. Adıyaman’da Karayolları Şube Şefliği kuzeyden, güneyden o hep bahsi geçen ve bir türlü yapılmayan büyük çevre yolları açılsa da şu kamyonların, otobüslerin ağırlığı merkezin üzerinden bir kalksa fena mı olur? Bulvar işte o zaman bayram eder, o zaman ferahlar Adıyamanlı.

‎Birkaç alt geçit, birkaç üst geçit... Çok mu zor bunları yapmak? Biz de bir Gaziantepli gibi, bir Diyarbakırlı gibi akıp gitmek istiyoruz şu yollarda. Dur-kalk yapmaktan dizlerimizde mecal kalmadı, gına geldi artık.

‎Dünyanın sayılı barajlarından biri hemen yanı başımızda, boynu bükük bize bakıyor. Biz de ona bakıyoruz. Öylece, uzaktan uzağa...

‎Neden baraj gölü kıyısında ayağımız çamura batmadan, tertemiz mekânlarda ailemizle bir bardak çay içme hakkımız yok? Çocuklar o geniş kıyılarda güvenle koşsa, biz o suyun huzurunu içimize çeksek fena mı olur? Bereketin sembolü, koca Atatürk Barajı neden sahipsiz, neden böyle bakımsız? Siz de üzülmüyor musunuz bu haline?

‎Sonra dönüp mesire alanlarımıza bakıyorum, bakmaz olayım. Bir misafirimiz gelse, “Hadi şurada bir kafa dinleyelim” desek; tuvaleti temiz, ışığı yanan, adama benzeyen bir yerimiz var mı? Kimse bana Ali Dağı’nı, Marina’yı anlatmasın. O bakımsız masaları, pis tuvaletleri, çevredeki o karmaşayı görünce insanın hevesi kursağında düğümleniyor.

‎Adıyamanlı olarak doğaya aç, düzene aç, temizliğe hasretiz.

‎Ama hiçbiri yok. Biz hâlâ makus kaderimizle baş başayız.

‎Trafikten kurtulmak diyorum, barajın keyfini sürmek diyorum, temiz bir nefes diyorum... Çok mu şey istiyorum?

‎Lüks değil bunlar, bu şehrin en temel hakkı, anasının ak sütü gibi helal hakkı. Adıyaman daha iyisini hak ediyor, çok daha güzelini hak ediyor bu güzel insanlar. Şu koca barajın kıyısı böyle yetim kalmamalı. Yollarımız böyle tıkalı, ruhumuz böyle dar olmamalı.

 Biz bu memleketin sevdalısıyız ve sevdamızın hakkını istiyoruz.

ismailerdil02@gmail.com

 

DİĞER YAZILARI Hepimiz Enkazın Altında Kaldık 01-01-1970 03:00 İsmail’imizden Vazgeçebilecek Miyiz 01-01-1970 03:00 Sayın Valim Hoş Geldiniz ‎(Sayın Abdullah Küçük'e) 01-01-1970 03:00 Rakamların Gölgesinde Bayrama 01-01-1970 03:00 Ahlak Enflasyonu Tavan Yaptı 01-01-1970 03:00 Gazze İçin Susarsam Dilsiz Şeytanım 01-01-1970 03:00 Berzah’a Giderken 01-01-1970 03:00 Bu Tesettür Ne Tesettürü 28 Şubat’tan Vitrine 01-01-1970 03:00 Erzak Tamam Da Ya Gerisi 01-01-1970 03:00 İran'dan Sonra Sıra Bizdeymiş 01-01-1970 03:00 Ramazan Geldi Ramazan 01-01-1970 03:00 Erdoğan’ın Temiz Kağıdı 01-01-1970 03:00 14 Şubat Bir Varmış Bir Yokmuş 01-01-1970 03:00 En Soğuk Şubat 01-01-1970 03:00 Camide Kardeşlik Sofrası 01-01-1970 03:00 Vicdanınızın Fiyatı Ne Kadar 01-01-1970 03:00 Üç Aylarla Başbaşa 01-01-1970 03:00 Kovboyculuk Oynamaya Devam 01-01-1970 03:00 Yılbaşı Bizim Kültürümüz Değil 01-01-1970 03:00 Taziye Yemekleri Kabak Tadı Vermeye Başladı 01-01-1970 03:00 Bu Ne Biçim Terazi Trump 01-01-1970 03:00 Murat Süzen Çağrısı 01-01-1970 03:00 Sumud ve Dr. Hüseyin Durmaz'ın Yolu 01-01-1970 03:00